На 6 юни в Деня на Околната среда в 126 стартира премиерата на филма Дом /Home/ на френският режисьор Ян Артюс-Бертран, сега имате възможност да гледате филмът и на страниците на Красивата Природа.
Човешкото влияние върху планета нараства прогресивно, след 20 години климатът ще бъде променен, ресурсите ни изчерпени, въздухът водата замърсени , ще успеем ли да оцелеем в новата среда на живот ?
Филмът разказва за драматичните промени на планетата Земя, откакто човекът я обитава. Нещо което никога до сега не беше представяно с такъв финес, красота и гениалност.
поред учените ние, хората, имаме 10 години да променим начина си на живот, да предотвратим безвъзвратното изчерпване на природните ресурси и катастрофалните промени в климата на Земята.
Ако прогнозите за глобално затопляне не Ви се струват достатъчно стряскащи, ето Ви резултати от ново проучване направено от Масачузетския технологичен институт – “има 90% вероятност глобалната температура на Земята да се повиши с до 9° C в следващите 100 години”.
Ако температурата се повиши с 9°, то тогава със Земята, такава каквато я познаваме днес, е свършено. Резултатите ще са апокалиптични, а кой ще излезе победител от борбата за оцеляване не е ясно. 100 години са мъничък миг в милиардната история на планетата, човешкият фактор оказва незначително влияние върху глобалните процеси, така че вероятността в сложният компютърен модел на изследването някъде да е допусната грешка е доста действителна .
Въпреки непрестанните проучвания на множество учени, има само една потвърдена истината за Глобалното затопляне и тя е : ” Ние не знаем дали има Глобално затопляне, а ако глобалното затопляне се случва сега, нямаме ни най малка идея какви са причините за това явление. Не знаем дали това е нормален климатичен процес, повтарящ се многократно в климатичните цикли на Земята или е извънредна ситуация, в резултат на която човечеството си правим масово самоубийство.” Read the full story
Този пост се намира някъде на границата между сериозното и забавното, но в него ще стане въпрос за глобалното затопляне, 20 % -та вина на кравите и рибено масло.
Някои много сериозни учени смятат, че отделяните при храненето на кравите газове, които са преживни животни, допринасят с до 20 % към парниковият ефект, който е виновен за затоплянето на планетата. Преживните животни имат храносмилателна система, която им позволява да използват иначе несмилаема растителна храна като я връщат неколкократно в устата си и я сдъвкват. След това обработената по този начин храна бива погълната и претърпява допълнителна обработка от микробите, които живеят в специален дял от стомаха на говедото, наречена търбух. Целият този процес предизвиква отделянето на различни газове, сред които и метан. Метанът оказва много по-силен парников ефект на атмосферата, отколкото въглеродният диоксид.
Ето няколко начина, които се опитват да намерят решение на този глобален проблем:
2. Има начин кравите да съкратят “емисиите” си и да спасят планетата – учени от Юнивърсити колидж в Дъблин са установили, че добавянето на рибено масло към храната на едрият добитък намалява газоотделянето с 20%, но не обобщават има ли вторично влияние над целият им организъм и особено на други отделяни от тях остатъчни вещества. Read the full story
Преди около 8 месеца един учител прави опит да обърне вниманието на света към един от най – належащите проблеми “Глобалното затопляне”, със своето видео публикувано в сайтът на Yuotube, бързо привлича над 400 000 зрители. Уникалността на видеото е липсата на скрити мотиви, филмът не е правен за пари или слава, а излага прости факти и последиците, ако катаклизмът в климатът наистина се случи. Прочете повече на сайтът на Синя Планета и разбира се не забравяй да гледаш филмчето публикувано по горе.